Společnost Guerilla Buzz, marketingová agentura, se kterou spolupracují i CoinGecko či kryptoměnová burza AXX, zjistila, že až 35,8 % kryptoměnových projektů z TOP 1000 podle tržní kapitalizace ještě neaktualizovalo v roce 2023 své stránky – tedy nezveřejnily na nich žádný nový obsah.
Analýza také zjistila, že z těchto 1000 kryptoměn méně než polovina (49,7 %) zveřejnila více než dva nové články.
Snížená aktivita autorů daných projektů může naznačovat, že se dostali do fáze, kdy selhávají, protože jejich tvůrci ztrácejí zájem o komunikaci se svými investory. Zároveň to potvrzuje omílané tvrzení, že většinu ze stávajících kryptoměn čeká dříve či později zánik, jelikož neumí přinést na trh nic revolučního. Dokonce je pravděpodobné, že mnohé stávající kryptoměny vznikly jen s úmyslem obohatit jejich tvůrce a časné investory během býčího trhu a ne přinést na trh reálný produkt.
Analytici Guerilla Buzz naznačili, že během býčího trhu, tedy v období, kdy tyto kryptomeny rostly na hodnotě, jejich tvůrci upřednostňovali z marketingového hlediska šíření „ošáli a FOMO při prodeji jejich tokenů“ a také „krátkodobý růst“, zatímco v současnosti „zanedbávají pevné marketingové základy pro dosažení dlouhodobého organického růstu“.
Jak jsou na tom větší projekty?
Zatímco značná část kryptoměn, respektive stránky, které je reprezentují, dopadla v této analýze velmi špatně, objevily se i projekty, které jsou v tomto směru mimořádně aktivní.
V čele první desítky je Binance BNB Chain, blockchain za kterým stojí největší kryptomenová burza Binance, který zveřejnil v letošním roce již 59 článků.
Na druhém místě skončil Polygon (MATIC), třetí skončil Tether (USDT) a čtvrté místo patří kryptoměně Cardano (ADA).
Na webu Bitcoin.org, který je považován za „hlavní“ web bitcoinu však například od roku 2019 nebyl zveřejněn žádný nový článek. To však není až tak překvapující, protože bitcoin nemá žádnou konkrétní organizaci, která by stála za jeho vývojem, čímž se odlišuje oproti většině jiných kryptoměn.
Agentura také upozornila, že autoři mnoha projektů upřednostňují publikaci článků o svých produktech na portálu Medium.com, který má výborný SEO rating, což ovšem podle Guerilla Buzz není dobrá dlouhodobá strategie, protože se tím okrádají o možnost vytvořit si vlastní dlouhodobě úspěšný portál, skrze který by komunikovali se svými fanoušky.
Zdroj: cointelegraph.com, Autor