NBA se nevyhnula angažovanosti v kryptoměnách. Liga byla prvním profesionálním sportovním orgánem, který uvedl mainstreamové NFT na trh prostřednictvím produktu Top Shot od společnosti Dapper Labs. Vzhledem k tomu, že se liga blíží k 75. výročí, progresivní inovativní smlouvy se snaží zajistit úspěch NBA na dalších 75 let – a ještě dál.
V novém oznámení se uvádí, že si NBA zajistila svého prvního ligového kryptoměnového sponzora, přední krypto burzu Coinbase.
Crypto jde na hřiště
Zatímco podrobné podmínky partnerství ještě nebyly zveřejněny, je známo, že Coinbase bude mít přístup k IP prakticky v celém portfoliu NBA, včetně WNBA (ženské NBA), vývojové G-League, 2K League a USA Basketball.
Kerry Tatlock, senior viceprezidentka NBA pro globální marketingová partnerství a média, uvedla:
„Těšíme se na spolupráci s Coinbase, abychom fanouškům mohli poskytnout nové způsoby, jak se zapojit do dění v lize i mezi sebou, a zároveň vylepšit zážitek pro fanoušky, kteří jsou již uživateli Coinbase.“
I když je tento krok prvním pro celou ligu, jednotlivé týmy si již nějakou dobu zajišťují krypto partnery. Nové partnerství získal tým Sacramento Kings s firmou Ankr s Web3.0 infrastrukturou. V posledních měsících navíc ožily obchody s kryptoměnami u týmů jako Philadelphia 76ers a Portland Trailblazers.
Byl to však konkurent Coinbase, burza FTX, který byl jedním z prvních, kdo vstoupil do oblasti NBA, poté, co způsobil rozruch kolem zajištění práv na název arény Miami Heat a její přejmenování. Pokud jde o Coinbase, tato zpráva přichází po silně rezonujícím oznámení o nadcházejícím NFT tržišti, s více než 2 miliony registrovaných na čekací listině během pouhého týdne.
Kromě výše uvedené integrace Top Shot pro ligu byly NFT oblíbeným způsobem, jak prozkoumat také soutěžící týmy. Milwaukee Bucks a Golden State Warriors jsou dva z širšího počtu týmů, které se zapojily do NFT prostoru.
Mimo NBA: krypto ve sportu obecně
Kromě basketbalu se kryptoměny stále více začleňují, protože profesionální ligy hledají nové způsoby růstu příjmů ze sponzorství.
Coinbase se například přiklonila k esportu – a jiné burzy jako FTX také. Coinbase upevnila smlouvu s přední esportovou firmou ESL Gaming již v červenci a začátkem roku FTX uzavřela partnerství s esportovou organizací TSM kvůli dohodě o právech na historické pojmenování. Pro burzy to byla rušná doba, protože se snažily zapojit prostřednictvím sportu.
Samozřejmě to nezačíná ani nekončí u NBA nebo u esportových platforem nebo organizací. Binance se například také zapojila do sportovního sponzorství. Burza si minulý týden zajistila sponzorství na přední straně dresů u italského fotbalového klubu Lazio.
NFL je tak pravděpodobně jedinou ligou, která se jakékoliv spolupráci brání. Liga z velké části dosud omezovala týmy ve vyjednávání zavedených sponzorských dohod s kryptoměnami. Navzdory tomu však liga prohlásila, že možná svůj postoj přehodnotí.
Zdroj: 1. cryptodaily.co.uk, 2. ambcrypto.com, 3. cointelegraph.com