Kromě firmy Square ke změně názvu nedávno přistoupil také Facebook, který se přejmenoval na Meta a to z důvodu, že tato společnost vidí velký potenciál v přechodu do světa virtuální reality, resp. ve spojení sociálních sítí s fyzickým/virtuálním světem. Kryptoměnové metaverse projekty se od onoho okamžiku staly ještě větším hitem.
Ve stejný den jako Square oznámil rebranding na Block, firma Meta (bývalý Facebook) oznámila, že povolí v rámci svého reklamního systému na Facebooku a Instagramu mnohem více reklam spojených s kryptoměnami a blockchain technologií. Ty byly dosud výrazně omezovány.
Announcing @Meta — the Facebook company’s new name. Meta is helping to build the metaverse, a place where we’ll play and connect in 3D. Welcome to the next chapter of social connection. pic.twitter.com/ywSJPLsCoD
— Meta (@Meta) October 28, 2021
Meta konkrétně oznámila, že s okamžitou platností bude uznávat až 27 regulačních licencí od inzerentů v porovnání s předchozími třemi. To znamená, že bude akceptovat reklamy na mnohem více aplikací a služeb spojených s digitálními aktivy.
Kryptotrh prý dozrál
Meta vysvětlila, že toto rozhodnutí odráží aktualizovanou politiku a zrání kryptoměnového průmyslu: ,,V průběhu let prostředí kryptoměn dozrálo a stabilizovalo se. Pomohl k tomu nárůst vládní regulace, což pomohlo stanovit jasnější odpovědnosti a očekávání pro toto odvětví. V budoucnu přestaneme používat různé signály k ověření oprávněnosti a místo toho budeme vyžadovat jednu z 27 licencí.“
Z uvedeného vyplývá, že na Faceboku respektive Instagramu se zřejmě brzy objeví reklamy na kryptoměnové burzy, směnárny, peněženky, těžbu Bitcoinu či produkty a služby spojené s blockchain technologií. Těmto inzerentům bude stačit, aby k tomu získali od Meta/Facebooku schválení.
V roce 2018 reklamy zakázaly
Facebook povoloval všechny kryptoměnové reklamy do ledna 2018, kdy přistoupil k jejich kompletnímu zákazu. Čelil totiž masivní kritice, že umožňuje propagaci mnoha podvodných projektů – zejména v souvislosti s tehdy velkými populárními ICO projekty. O 6 měsíců později zákaz akutalizoval tak, že povolily reklamy pouze na určitý druh reklam na kryptoměny, které však musely splňovat přísná kritéria.
Nejnovější rozhodnutí Meta mnozí spojují s tím, že samotná firma má v rámci kryptosektoru a NFT ve spojení s jejich metaverse projektem velké plány.
Další zajímavé články
Máte strach z pádu ceny Bitcoinu? Microstrategy ho nemá, koupila další za 414 milionů dolarů
Klienti Mt. Gox obdrží 145 000 BTC. Zastaví to růst ceny Bitcoinu?
El Salvador oznámil založení Bitcoin City – bude malým daňovým rájem
Zdroj: cointelegraph.com