Softwarový gigant Microsoft oznámil, že dokončil dohodu o akvizici Activisionu Blizzard, jednoho z největších herních vývojářů a vydavatelů v herním světě. Dohoda, která zahrnuje hotovostní transakci v hodnotě $68,7 miliardy, poskytne Microsoftu vlastnictví důležitých franšíz jako „Call of Duty“, „Candy Crush“, „World of Warcraft“ a „Diablo“. Společnost také uvedla, že tato akvizice poskytne stavební kameny pro metaverse.
Microsoft koupí Activision, aby vybudoval svůj Metaverse
Microsoft, jedna z předních softwarových společností na světě, oznámila akvizici Activision Blizzard, společnosti vyvíjející hry s více než 10 000 zaměstnanci po celém světě. Podle vydané tiskové zprávy bude transakce zahrnovat transakci ve výši $68,7 miliardy, což je největší nákup tohoto druhu, který kdy jakákoliv společnost učinila. K nákupu Satya Nadella, generální ředitel společnosti Microsoft, uvedl:
„Velmi investujeme do prvotřídního obsahu, komunity a cloudu, abychom zahájili novou éru her, která staví hráče a tvůrce na první místo a díky nimž je hraní bezpečné, inkluzivní a přístupné všem.“
Nákup umožní Microsoftu převzít kontrolu nad velkými franšízami, jako jsou „Call of Duty“, „Candy Crush“, „World of Warcraft“ a „Diablo“, které dohromady mají více než 400 aktivních milionů hráčů měsíčně.
Together with @ATVI_AB, we will usher in a new era of gaming that puts players and creators first and makes gaming safe, inclusive, and accessible to all. https://t.co/fF2Ig3gSfx
— Satya Nadella (@satyanadella) January 18, 2022
Hraní jako stěžejní část Metaverse
Podle Nadelly akvizice Activisionu urychlí růst Microsoftu a jeho herního prostředí a poskytne stavební kameny pro vstup Microsoftu do metaverse. Nadella k tomuto tématu řekl:
„Hraní je dnes nejdynamičtější a nejvíc vzrušující kategorií zábavy napříč všemi platformami a bude hrát klíčovou roli ve vývoji metaverse platforem.“
I když společnost zatím neoznámila žádné kroky související s metaverse týkající se její herní divize nebo prostředí Xbox, Nadella v tomto ohledu naznačil další vývoj. Společnost totiž pracuje na vlastním přístupu k metaverse pro kancelář ve formě Meshe. Mesh umožní lidem používajícím Microsoft Teams mít schůzky a chatovat s online avatary, čímž nahradí videokonference pro více pohlcující a participativní zážitek.
Mnoho blockchainových herních společností představilo svůj pohled na metaverse s různými výsledky. Sandbox, metaverse hra, která obsahuje uživatelem vytvořené NFT, si získala pozornost různých společností, včetně PWC v Hong Kongu, které již investovaly do virtuálních pozemků na této platformě. Společnost, která za hrou stojí, Animoca Brands, nedávno získala $358 milionů na posílení svých web3 projektů a vybudování metaverse.
Microsoft acquires another massive gaming company, the monopoly continues to grow as Sony scrambles to make their next power play, the console war is at an all time climax
Meanwhile, at Nintendo: pic.twitter.com/adJlrMQZLY
— Colin (@IntroSpecktive) January 18, 2022
Zdroj: 1. cointelegraph.com, 2. cryptodaily.co.uk, 3. coinmarketcap.com