Některé společnosti jsou schopny zaplatit desítky milionů dolarů za reklamu, která jim stejně v konečném důsledku nepřinese kýžený úspěch. Odvážná reklama, se kterou přišla během ostře sledovaného amerického SuperBowlu americká kryptoměnová směnárna Coinbase však takovým případem není.
Coinbase se při reklamě vysílané během SuperBowlu pokusí vsadit na originálnost a jednoduchost, což jí opravdu vyšlo. Během 60sekundového reklamního spotu totiž divákům nejsledovanější události v USA ukázala jen QR kód, který se pohyboval po obrazovce.
Když si ho Američané načítali svými mobilními zařízeními, dostali se na portál směnárny Coinbase, který jim nabídl 15 dolarový registrační bonus a šanci vyhrát ceny za 3 miliony dolarů.
Portál podle předpokladů obrovský zájem zprvu nezvládl a spadl. Coinbase však s něčím takovým předem počítala, protože na obrazovce se v daném čase objevila informace: ,,Nuže bylo to úspěšnější, než jsme očekávali. Potřebujeme nějaký čas, avšak netrapte se. Napíšeme vám, až se věci dají do pořádku.”
Coinbase commercial. Crashed the app pic.twitter.com/grKaTmXUbW
— Jason Palatsky (@JasonPalatsky) February 14, 2022
Web Coinbase naskočil již do několika minut, no a mezitím se kampaň této směnárny stala hitem na sociálních sítích. David Griner, který je editorem portálu AdWeek, ukázal meme, které mělo ilustrovat současné dění v marketingovém oddělení Coinbase:
Coinbase marketing team right now pic.twitter.com/yx3mjSHmRN
— 🇺🇦 David Griner 🇺🇦 (@griner) February 14, 2022
Twitter kanál The Metaverse následně tweetl, že tato reklama vyšla jen na 14 milionů dolarů. Ačkoli na první pohled se to může zdát hodně, jiné společnosti inzerující během SuperBowl investovaly do svých spotů ještě mnohem víc.
Coinbase reportedly spent $14M on this QR code commercial. Brilliant. pic.twitter.com/E1MSGpzxWk
— Metav3rse (@themetav3rse) February 14, 2022
Inu a reklamu si zjevně užívali i domácí mazlíčci. Například tento pes, který z ní byl zjevně „unešen“.
Zonk was extremely interested in the tv for the @coinbase #SuperBowl commercial 🤨😆 pic.twitter.com/ZDZGfmAHWq
— Haley Spracale (@haleymspracale) February 14, 2022
SuperBowl byl plný reklam na kryptoměny
Coinbase nebyla jedinou kryptoměnovou burzou, která využila SuperBowl ke své propagaci. Konkurent Coinbase směnárna FTX vysílala reklamy s komikem Larrym Davidem. Podle časů, kdy se tyto reklamy odvysílaly, následně také určovala počet bitcoinů, které přerozdělí mezi soutěžící, kteří se zapojí do její kampaně na Twitteru.
Inu a platforma Crypto.com spustila v den SuperBowlu kampaň s největší hvězdou NBA LeBronem Jamesem, která volně navazuje na velmi populární reklamu s hercem Mattem Damonem.
Zdroj:decrypt.co