Společnost Meta Platforms Inc. (bývalý Facebook) oznámila, že už v tomto týdnu začne s testováním sběratelských předmětů na Instagramu.
Potvrdil to Mark Zuckerberg, generální ředitel Meta Platforms Inc. a zároveň zakladatel Facebooku, čímž de facto potvrdil, že Facebook míří směrem k podpoře nezaměnitelných tokenů, tedy NFT.
V rozhovoru s Tomem Bilyeuem z Impact Theory, který byl publikován v pondělí, Mark Zuckerberg uvedl, že testování digitálních sběratelských předmětů na sociální síti Instagram určené pro sdílení obrázků a krátkých videí je prvním krokem k tomu, aby tvůrci obsahu a sběratelé mohli zobrazovat NFT i v jiných aplikacích od Meta Platforms – to znamená, že integrace takových možností se očekává v budoucnu i ve WhatsApp, Facebook Messenger či přímo na Facebooku.
https://twitter.com/broadscaler/status/1523672921415118850
Zuckerberg konkrétně uvedl, že „mají v plánu brzy přinést podobné funkce i na Facebook” a pracovat na „využití NFT ve světě rozšířené reality.” Jinak řečeno Meta naznačuje, že v jejím příštím metaverse, kvůli kterému prošla společnost loni kompletním rebrandem, by měly sehrát NFT tokeny svou roli.
Zatím není jasné, jakým způsobem budou NFT implementovány do Instagramu, ale předpokládá se, že je bude možné použít jako profilové obrázky podobně jako na Twitteru, kde je to možné skrze placenou aplikaci TwitterBlue. Zároveň podle všeho začne Meta implementací NFT nejprve skrze ověřené osoby – tedy většinou influencery. Podporu NFT už zavedly mezitím i sociální sítě Reddit či OnlyFans.
Instagram měl podle Datareportal k lednu 2022 celkem 1,5 miliardy uživatelů, což je zhruba polovina počtu uživatelů, kteří fungují na Facebooku (2,9 miliardy lidí). Stále se však jedná o výrazně více uživatelů než má například Twitter, který je považován za hlavní méně tvornou sociální síť v USA.
Zdroj:cointelegraph.com