Newyorská agentura MBLM, která se specializuje na vztah se značkami, zveřejnila ranking nejpopulárnějších brandů v rámci nového reportu Brand Intimacy. Zajímavé je, že v první třicítce nejoblíbenějších značek se umístily i dvě kryptoměny.
V žebříčku, který se snaží vyhodnotit „emocionální spojení, které je schopna vytvořit značka se svým zákazníkem resp. se svou uživatelskou základnou“, se na prvním místě umístila společnost Disney, za níž následovala automobilka Elona Muska Tesla a bigtech giganti Apple, Sony a YouTube. V první desítce se umístili také Mercedes, Trade Joe’s, Netflix, Sega a Android.
Pokud jde o kryptoměny, zajímavé je, že značkou, která má údajně nejintimnější vztah se svými uživateli, je kryptoměna Cardano (ADA) umístěna na 26. místě, přičemž první třicítku uzavírá obecně nejznámější kryptoměna Bitcoin (BTC).
V první stovce už další kryptoměny nenajdete, ale na 111. místě je Polkadot, na 120. příčce Ethereum, 131. pozici Tether (USDT), 261. je Uniswap a 265. je kryptoměna Solana.
Umístění Cardano na prvním místě je překvapující vzhledem k nepopiratelně širší adopci Bitcoinu, který má sám o sobě silný brand a lidé rádi používají a nosí bitcoinový merch (nálepky s logem bitcoinu, oblečení s BTC motivem, knihy atd.)
Úspěch Cardano proto hodnotí velmi pozitivně i zakladatel této kryptoměny Charles Hoskinson, který poznamenal, že v ekosystému Cardano mají zastoupení lidé z více než 100 různých zemí spolupracující na naplnění cíle vytvořit finanční ekosystém, ve kterém jsou si všichni rovni a který přispěje k vytvoření spravedlivější společnosti.
Překvapující umístění komentoval i ambasador ADA v České republice Jaromír Tesař, který si myslí, že Cardano dosáhlo tohoto úspěchu díky silné angažovanosti komunity a jejímu vztahu k projektu. ,,Je důležité upozornit, že komunita je otevřená a na rozdíl od té bitcoinové není toxická. Otevřená pozitivní debata, sdílení poslání projektu Cardano s nováčky a touha budovat, to jsou jiné druhy vztahu ke značce než čekání na růst hodnoty mincí BTC.“
Tesař však přiznal, že i jeho samého překvapilo umístění Bitcoinu až za jeho oblíbenou kryptoměnou. ,,Co se týká loga projektu, Bitcoin je rozhodně nejviditelnější. Existuje mnoho podcastů a video kanálů, které se věnují jen Bitcoinu. Nedokážu si racionálně vysvětlit, proč to všechno nepomohlo Bitcoinu k vyššímu postavení. V případě BTC vidím množství pozitiv, ale nemohu ignorovat ani negativa. To je jedna z možných vysvětlení.“
Mezi negativa následně zařadit častou orientaci bitcoinové komunity jen na cenu této kryptoměny či tzv. bitcoinové komunity. „toxickost“, která se má projevovat silně kritickými reakcemi bitcoinerů na altcoiny.
Cardano se blíží k hardforku Vasil, který by měl zlepšit škálování této kryptoměny.
Zdroje:cointelegraph.com,Facebook