Cardano (ADA) nepatří mezi kryptoměny, o kterých by se psalo velmi často. Mnozí investoři tohoto projektu by proto ocenili, kdyby fungoval marketing Cardana na lepší úrovni.
Jak píše portál Cryptoslate.com, některé důvody toho, že se o Cardano nepíše v souvislosti s různými marketingovými činnostmi, mohou být i ideologické. Přece jen za tímto projektem stojí zejména vědci, na rozdíl od marketingového „mága“ Justin Suna a jeho Tronu (TRX).
Druhý důvod však může souviset s vnitřními konflikty v rámci nadace Cardano, která vedle IOHK a Amurgu patří mezi hlavní řídící orgány, které stojí za vývojem této kryptoměny. Právě Cardano Foundation má odpovědnost za marketing a propagaci značky. Až do posledních měsíců však podle komunity v tomto směru selhávala.
Komunita okolo Cardano dokonce uspořádala v druhé polovině minulého roku petici za odvolání předsedy Cardano Foundation Michaela Parsonsa. Vybrali se tisíce podpisů. Zakladatel Cardana Charles Hoskinson a CEO Ken Kodama proto souhlasili, že nadace projde restrukturalizací a Parson ze své pozice rezignoval.
Věci se hýbou správným směrem
Je potřeba přiznat, že povědomí o Cardano v posledních měsících konečně výrazněji roste. Potvrzuje to několik statistik:
- Návštěvnost portálu cardano.org stoupla z 200 000 uživatelů v únoru na 400 000 v dubnu 2019. Během stejného období stoupla návštěvnost konkurenčních stránek Tron.network z 270 000 na 280 000 a EOS.io z 210 000 na 230 000
- Na Redditu stoupl od ledna počet followerů skupiny r/Cardano z 50 000 lidí na 73 000 lidí
- na Twitteru měl profil @Cardano průměr 1000 nových followerů měsíčně. Aktuálně narostl tento měsíční průměr na přibližně 2500 nových lidí
7. května Cardano přislíbilo, že bude usilovat o zlepšení své komunikace s komunitou a zároveň se bude snažit zvýšit transparentnost procesu vývoje. Mělo by jít zejména o tyto kroky:
- Aktualizace Roadmapy na Cardano.org s podrobnějšími informacemi a jednoznačnějším způsobem sledování vývoje
- Pravidelné rubriky AMA (Ask me anything) každý měsíc. Během nich se budou moci členové komunity ptát hlavních představitelů projektu své otázky
- Interní zprávy o aktuálním stavu a ukázky produktů formou zprávy, které budou publikovány každý týden
Cardano je považováno za jeden z nejnadějnějších kryptoprojektů, ale z marketingového pohledu je o této kryptoměně slyšet mnohem méně, než například o kontroverzním Tronu. Zdá se, že iniciativa komunity přispěla k tomu, že se to změní, což může přispět k rychlejšímu získávání nových investorů.
Už tento víkend vám přineseme zajímavý rozhovor o Cardano s odborníkem na tuto kryptoměnu Jaromírem Tesařem. Nezapomeňte nás sledovat na kryptonovinky.sk a kryptonovinky.com (česká verze).