CryptoPunks a jejich tvůrci, Larva Labs, se chopí příležitosti a vydávají se před záři reflektorů mezi hvězdami showbyznysu. Punks si našli cestu k tomu, aby se stali prvním duševním vlastnictvím, tedy intellectual property (IP), založeným na kryptoměně, které si zajistilo zastoupení u významné agentury.
Pojďme se podívat na to, co nejnovější krok znamená pro jeden z nejžhavějších projektů v prostoru NFT.
CryptoPunks na velké obrazovce?
Podle zprávy z tohoto týdne od Hollywood Reporter, Larva Labs podepsala agenturní smlouvu s jedním z největších hráčů v oblasti zábavy, United Talent Agency (UTA), která sídlí ve slavné Hollywoodské čtvrti.
UTA bude podle zprávy zastupovat projekty Larva Labs napříč filmovými, televizními, videoherními a publikačními projekty. Zastoupení bude zahrnovat CryptoPunks, Meebits a Autoglyphs, tři z největších projektů Larva Labs na trhu.
V prohlášení pro Hollywood Reporter, vedoucí oddělení digitálních aktiv UTA Lesley Silverman uvedl, že je to „jedna z prvních příležitostí pro IP, která plně pochází z kryptosvěta, vstoupit do širšího zábavního prostoru, a oni si to zasloužili“. Silverman dodal, že CryptoPunks „skutečně trefily nesmírným způsobem ducha doby“.
Podrobnosti dohody nebyly odhaleny, ale populární krypto umělecký NFT projekt CryptoPunks se tak může potenciálně objevit ve filmech nebo televizních pořadech a dokonce i hrách. Další dva projekty mohou také získat podobnou mediální reprezentaci.
Další projekty Larva Labs a spolupráce s UTA
Meebits od Larva Labs jsou počítačem generované obrázky uzavřené do NFT, které byly spuštěny teprve nedávno v květnu tohoto roku. Jejich NFT se skládají z 3D voxelových postav vytvořených pro hraní ve virtuálním světě metaverse a NFT. Celkem existuje 20 000 unikátních Meebitů.
Projekt Autoglyphs společnosti Larva Labs byl naproti tomu zahájen už v roce 2019 a je sbírkou 512 kusů generativních uměleckých děl ražených jako NFT. Autoglyfy se generují, když uživatelé darují 0,2 ETH pro 350.org, vybrané charitativní organizaci od Larva Labs, která bojuje proti změně klimatu.
UTA je tradičně považována za jednoho z nejvýznamnějších hráčů v oblasti zábavy a je označována za jednu z „velké čtyřky“ v zábavních agenturách – jako je Endeavour a CAA. UTA jednoznačně zvolila progresivní přístup, podepsala smlouvy s více tvůrci a zajímá se hned o několik nově vznikajících platforem.
Vzhledem k tomu, že historicky nacházejí černobílé linie v zábavě a médiích nadále spoustu crossoverů, bude se také nabízet stále více příležitostí pro využití duševního vlastnictví, jako jsou právě CryptoPunks. Tradiční média se tak budou muset mít na pozoru.
CryptoPunks vstupuje do mainstreamu
Zprávy tohoto týdne přicházejí na vrub velké viditelnosti, která se věnuje CryptoPunkům a NFT obecně. Minulý týden koupila Visa CryptoPunka za $150 000. Kromě toho společnost vydala zprávu o NFT, která sdílí býčí pohled na budoucnost nezaměnitelných tokenů a fanouškovství.
Není překvapením, že Pankáči zastávají mezi NFT na tržišti OpenSea největší dolarové objemy a historicky dominují grafům. Přichází totiž v době, kdy prodejní objemy OpenSea dosahují rekordních maxim, s 30denním růstem uživatelů a transakcí přes 200 %.
Objem Pankáčů navíc vede 7denní NFT přehledy, přičemž je hned na druhém místě na 30denních grafech, i grafech za celou dobu, kde zaostává jen za Axie Infinity.
Cryptopunks v poslední době dosahují také obřích sedmimístných nákupů. Začátkem tohoto měsíce jeden kupující získal velké množství Punkáčů za $7 milionů v jednom jediném bloku Etherea.
Celý rozsah toho, jak může UTA posílit „značku“ CryptoPunk, se teprve uvidí. Vzhledem k vynikajícím kontaktům a příležitostem zábavního průmyslu, které může agentura nabídnout, se ale nebude čemu divit, když v dnešní době uvidíme CryptoPunka na velkých obrazovkách.
Zdroj: 1. cointelegraph.com, 2. cryptodaily.co.uk, 3. coinjournal.net