Kanadský výrobce elektromobilů společnost Daymak oznámila, že pracuje na luxusním vozidle, který bude během období stání nebo nabíjení těžit kryptoměny Bitcoin, Ethereum či Dogecoin.
Společnost oznámila, že model Spiritus, který bude uveden na trh v roce 2023, bude vybaven špičkovým GPU určeném na profitabilní těžbu kryptoměn, přičemž na tuto činnost využije solární energii. Žádné bližší detaily o těžebním hardwaru s pracovním označením „Daymak Nebular“ však nespecifikovala.
,,Daymak Spiritus je první automobil v historii s těžebním hardwarem a technologií kryptoměn naprogramovanou do jejího uživatelského rozhraní,“ tvrdí společnost, která zároveň oznámila, že platbu za elektromobil bude akceptovat i v kryptoměnách Bitcoin, Ethereum, Dogecoin či Cardano.
,,Zatímco většina vozidel se jen odepisuje, když stojí ve vaší garáži, Nebula Miner vám vydělá peníze, když bude váš Spiritus zaparkovaný,“ vyzdvihuje přínos tohoto řešení.
Daymak Spiritus Will Be the World’s First #Electric Car to Mine #Cryptocurrency, From #Dogecoin to #Bitcoin, While It’s Parkedhttps://t.co/GtUIxKoBz1 pic.twitter.com/5ADuRAVO6E
— Manuel Ferrai (@ManuelFerrai) June 1, 2021
Zajímavá vize, ale sporná rentabilita
Z marketingového pohledu tomuto řešení asi není příliš co vyčítat. Firma chce k hardwaru dodat i vlastní software – Nebula Wallet. Tato peněženka umožní i staking Proof of Stake kryptoměn – zmíněné bylo Cardano či Ethereum 2.0 (po přechodu Ethereum na PoS).
Kritici však upozorňují, že takové řešení podle všeho nemůže být dostatečné ziskové. Populární Twitter kanál „Documenting Bitcoin“ k tomu poznamenal: ,, Je to nesmyslné, ale neuvěřitelné. „
The Canadian auto manufacturer Daymak, just announced their new series of electric cars will mine #Bitcoin with solar energy when charging, and they're accepting #Bitcoin as payment.
This is pointless, but incredible at the same time. pic.twitter.com/mRkYvNtjx5
— Documenting ₿itcoin 📄 (@DocumentingBTC) June 1, 2021
Optimisté naopak věří, že spojení kryptoměn s elektromobily by mohlo fungovat. Vizí jsou zařízení, která si dokáží vydělat na svůj provoz. Výnosy z těžby respektive stakingu by mohly být v budoucnu použity na platby za dálniční poplatky či tankování respektive nabíjení.
Nuž a cena? Už od necelých 20 tisíc dolarů při nejslabší výbavě, až po 149 000 USD, pokud si „namícháte“ tu nejdražší sestavu.
zdroj: cointelegraph.com