Podle nedávné zprávy Národní fotbalová liga (NFL), což je nejvyšší profesionální liga amerického fotbalu ve Spojených státech, doporučila týmům, že alespoň prozatím nemohou prodávat nezaměnitelné tokeny (NFT) a sponzorství společnostem využívajícím digitální měnu. Jak uvádí různé klubové zdroje, které si přály zůstat v anonymitě, reklamy na konkrétní krypto aktiva byly zmíněny vedle počátečních nabídek mincí (ICO).
Anonymní klubové zdroje zveřejňují nové zásady NFL
V pátek deník The Athletic uvedl, že zdroje obeznámené s touto záležitostí detailně uvádějí, že NFL brání týmům účastnit se určitých krypto podnikání. Údajný zákaz NFL následuje po velkém počtu případů propagování blockchainu, NFT a kryptoměn od řady hvězdných sportovců a týmů.
Například hráč amerického fotbalu Tom Brady prokázal svou podporu Bitcoinu laserovýma očima, ale také založil vlastní NFT společnost s názvem Autograph. Brady a jeho brazilská manželka supermodelka Gisele Bündchen také podepsali dlouhodobé partnerství s přední krypto burzou FTX.
Sedminásobný šampion Super Bowlu ale není jediný, kdo se plně ponořil do světa kryptoměn. Největší světový správce kryptoměnových aktiv, Grayscale Investments, uzavřel partnerství s New York Giants. Trevor Lawrence, výběr draftu NFL č. 1, vložil svůj podpis jako bonus do kryptoměny v květnu. Ofenzivní hráč NFL Russell Okung dostává polovinu svého platu v Bitcoinu (BTC).
Rozehrávač Kansas City Patrick Mahomes vydal 17. března sbírku NFT na digitálním tržišti Makersplace. Hráč Tampa Bay Buccaneers, Rob „Gronk“ Gronkowski, prodal také svou kolekci NFT. Dne 15. července hvězda NFL Saquon Barkley sdílela svůj záměr převést své platby na Bitcoin.
Profesionální baseballová liga Major League Baseball (MLB) a Národní basketbalová asociace (NBA) se navíc také zapojily do činností kryptoměnových aktiv a do prostoru nezaměnitelných tokenů (NFT).
Ne jen oni, ale i slavné hvězdy z ostatních sportovních odvětví, jako je legendární fotbalista Lionel Messi, tenisová hvězda Naomi Osaka a další již dříve projevily zájem o investice do kryptoměn.
„Několik klubových zdrojů“ z NFL řeklo autorovi Danielu Kaplanovi z The Athletic, že týmy nemohou v tuto chvíli přispívat svými aktivitami do tohoto rozvíjejícího se krypto prostoru. Anonymní funkcionář týmu NFL uvedl následující:
„Klubům je zakázáno prodávat nebo jinak povolit v rámci klubem ovládaných médií reklamy na konkrétní kryptoměny, počáteční nabídky mincí, jiné prodeje kryptoměn nebo jakékoli další mediální kategorie, pokud jde o blockchain, digitální aktiva nebo taky blockchainovou společnost, s výjimkou případů uvedených v těchto zásadách.“
V rozporu s trendy prodávání NFT a tokenů od předních fotbalových týmů, jako jsou PSV Eindhoven, Manchester City a Arsenal, stejně tak jako od Národní basketbalové asociace (NBA), NFL tedy vyloučila vytváření nebo prodej týmových NFT, alespoň prozatím.
Nové zásady NFL umožňují specifická krypto partnerství
Zpráva nezveřejňuje, zda ti, kteří již spolupracovali s krypto firmami, pocítili nějaké negativní důsledky, nebo jim byla prozatím udělena imunita. Pokud má zpráva mít nějaký dopad, krok NFL může jen zabránit hráčům a týmům následovat vzor ostatních klubů a hráčů.
Údajná nová politika NFL ve skutečnosti umožňuje sponzorství u firem, „jejichž hlavním předmětem podnikání je poskytování investičního poradenství a služeb správy fondů v souvislosti s kryptoměnami, za předpokladu, že jsou tato sponzorská práva na reklamu omezena na propagaci firemních značek společnosti,“ uzavřel anonymní zdroj.
Pozice, kterou zastává NFL, není překvapivá, vzhledem k jejich historickému postoji k kdysi „tabuizovaným“ odvětvím, jako je hazard a alkohol. Jelikož se zdá, že pokračující přijímání kryptoměnového průmyslu sportovním odvětvím nemá konce, je pravděpodobné, že NFL pozmění svůj postoj. To ostatně naznačuje také jejich nedávné najmutí někoho, kdo vypracuje strategii pro toto odvětví jako součást obecné digitální strategie ligy.
Zdroj: 1. cointelegraph.com, 2. coinpage.com, 3. ledgerinsights.com, 4. finance.yahoo.com