Gigant v oblasti sportovní obuvi a oblečení značka Adidas má za sebou úspěšný debut v oblasti NFT, tedy nezaměnitelných tokenů. Jejich prodejem vydělal německý gigant za jedno odpoledne více než 23,4 milionu dolarů.
Portál DeCrypt upozornil, že objemy obchodování NFT kolekce Adidas při debutu „Into the Metaverse“ dostaly podle portálu CryptoSlam tuto kolekci na samotný vrch „nejžhavějších NFT projektů dne“. V době psaní článku se sice na první místo opět dostaly NFT od Axie Infinity a CloneX, ale podle tabulky za poslední týden je „Adidas Originals“ stále na 3. pozici s prodeji v hodnotě 42 milionů dolarů resp. 10 854 ETH.
Úspěch NFT série Adidas Originals se připisuje také spolupráci s Bored Ape Yacht Club (také velmi populární NFT kolekce), s tvůrci Comic NFT Vault firmou Pixel Vault a také s gmoney.
Looks rare 👀https://t.co/xQHAL59SKZ pic.twitter.com/zYxqZws0DL
— adidas Originals (@adidasoriginals) November 17, 2021
Prodávali dohromady 30 000 NFT, 20 000 ks v pre-salu
Celkově bylo v rámci kolekce k dispozici 30 000 NFTs Adidas Originals, které byly utraceny na blockchainu Ethereum, přičemž 20 000ks z nich bylo nejprve nabídnuto ke koupi držitelům NFT Pixel Vault, Bored Ape, Mutant Ape NFT, držitelům gmoney a Adidas Ori. Adidas následně informoval, že během prvního dne se prodalo všech 20 000 NFT, které byly zařazeny do pre-sale pro zmiňované zvýhodněné zájemce.
Ze zbývajících 10 000 NTFs si Adidas a jeho partneři nechali pro budoucí akcie 380 NFTs a zbývajících 9620 tokenů uvolnili na volný trh, přičemž jeden zájemce si mohl koupit maximálně dva tokeny. Celá porce zpřístupněná do veřejného nákupu byla vyprodána podle portálu DeCrypt za méně než vteřinu.
Smart kontrakt umožnil jednomu investorovi koupit 330 NFTs
Omezený limit nákupu pouhých 2 tokenů se podařilo obejít jednomu z investorů, který použil při koupi vlastní smart kontrakt, který vygeneroval 165-sub-smart smluv, přičemž každá měla svou jedinečnou adresu k utracení dvou NFT. Zjednodušeně řečeno se mu podařilo koupit 330 tokenů z této série.
Adidas dropped their first NFT today.
The sale was capped at a max of 2 items per person and it sold out in less than a second
One person was able to purchase 330 in a single transaction using a custom smart contract
Quick 🧵 on how they did it
— Montana Wong (@Montana_Wong) December 18, 2021
Podle blockchain inženýra Montana Wonga investor zaplatil na transakcích přibližně 104 000 USD a kromě toho za všechny NFT dohromady 252 000 dolarů. Jelikož každé NFT se prodávalo v ceně 0,2 ETH za kus, potřeboval pouze k dorovnání svých nákladů, aby hodnota těchto tokenů stoupla alespoň na 0,28 ETH. Nakonec však vylétli na téměř 0,8 ETH za 1 kus, takže jeho investice a úsilí mu přinesly zhruba trojnásobný zisk.
První sbírka Adidas je hodnocena jako pozitivní vstup německého výrobce do virtuálního světa. Adidas už před měsícem potvrdil, že metaverse se plánuje věnovat intenzivně a proto oznámil i partnerství se směnárnou Coinbase či metaverse hrou The Sandbox. Ta mezitím potvrdila, že Adidas má ve hře vyhrazený vlastní pozemek pro používání.
Zdroj: decrypt.co