V dnešní době stále více společností vstupuje do oblasti kryptoměn. Nejnovějším trendem jsou však NFT a metaverse. Světoznámá společnost Starbucks nedávno oznámila, že plánuje naplno vstoupit do světa NFT a metaverse. Co nám toto spojení přinese?
Velké plány
Dne 4. dubna miliardář a generální ředitel Starbucks Howard Schultz oznámil, že společnost Starbucks plánuje vstoupit do NFT byznysu před koncem roku 2022. Tuto zprávu potvrdila i samotná společnost o několik hodin později. Přestože Schultz neposkytl přesné datum, kdy se společnost přesune do světa NFT, ujistil, že to bude někdy před koncem tohoto kalendářního roku.
For those of you praying that I was kidding, here's the video proof.
In an address today aimed at unionizing workers, multi-billionaire Howard Schultz revealed that Starbucks is going to get into the NFT business "sometime before the end of this calendar year" pic.twitter.com/Jb2rGjgHj4
— Jordan Zakarin (@jordanzakarin) April 5, 2022
Během svého projevu se Schultz zeptal publika, zda už slyšelo o NFT. Zeptal se také, kolik z nich bylo zapojeno do NFT nebo se podíleli na investicích NFT. Schultz vysvětlil, že ekosystém je mladý a že Starbucks má nejlepší nástroje a sbírky, aby se mohl přesunout do tohoto nového ekosystému.
„Podíváte-li se na společnosti, značky, celebrity, influencery, kteří se snaží vytvořit digitální platformu NFT a byznys kolem toho, nemohu najít ani jednu takovou, která by měla nějaký majetek, který má právě Starbucks – od sběratelských předmětů až po samotné dědictví společnosti .”
Schultzovo nové jmenování generálním ředitelem společnosti by mohlo přinést Starbucks ještě přátelštější postoj ke kryptoměnám.
Co může Starbucks přinést?
Jak zdůraznil Schultz, Starbucks není jen značka nápojů, ale také společnost s dlouholetou tradicí, historií a sběratelskými předměty nalezenými po celém světě, kterým digitální umělec sám nemůže konkurovat.
To znamená, že pokud se tato společnost rozhodne, mohla by vytvořit jeden z největších trhů NFT na světě. Kdyby se spojili s jinými podobnými značkami v tomto odvětví, jako jsou Coca-Cola, Budweiser nebo Pepsi-Cola, množství obchodních příležitostí by mohlo být obrovské, zejména vezmeme-li v úvahu, že tyto značky již používají k potěšení své spotřebitelské základny různé sběratelské předměty jako plechovky, láhve a speciální edice jejich oblíbených nápojů. Hodnota Starbucks je přibližně 96,7 miliardy dolarů, zatímco OpenSea, NFT tržiště založeného v roce 2017, již přesahuje 13,3 miliardy dolarů. Není tedy překvapující, že velké společnosti chtějí začít investovat do těchto nových technologií.
A určitě je zde prostor pro každého, pokud jde o rozvoj obchodních příležitostí souvisejících s NFT a metaverse. Jen pro informaci, Citi tvrdí, že v nadcházejících letech by se tento prostor mohl stát příležitostí ve výši 13 bilionů dolarů, přičemž hodnota Starbucks je zanedbatelná.
Zdroj:Cryptopotato